Else Brynestad Erdal, lærer ved Olden skole i Stryn, forteller:
Glimt fra klasserommet - Plakater i en fei som metode i ungdomsskulen
Plakat i en fei - på 10.trinn. Vekstdeling forklart på en superchill måte! |
I arbeidet med naturfag i ein klasse som no går på 10. trinn er det blitt nytta ulike tips og opplegg frå ”Engasjerende naturfag” gjennom heile ungdomsskulen. Vi nytta til dømes Plakater i en fei (se beskrivelse her) i arbeidet med fotosyntese i 8. klasse, men då med framføring for færre medelevar.
I 10. klasse har klassen til no jobba med Plakater i en fei i samband med arv og miljø.
Klassen vart delt inn i grupper på tre elevar, for å sikre at alle fekk delta aktivt både i arbeidet med plakaten og i framføringa. Elevane jobba med plakatane i 20 minutt, og presenterte deretter for klassen.
Metoden skapte stort engasjement i klasserommet, og samtlege elevar deltok med stor iver.
Elevane sine tilbakemeldingar er at nokre har dette som ein favorittmetode i undervisninga, medan andre ser det som ei spennande avveksling. Etter arbeidet i perioden vart timen med plakatar trekt fram av så godt som alle elevane som noko dei opplevde hadde fungert godt for både dei sjølve og klassen.
På trinnets årsmøte i vår uttrykte foreldre ynskje om endå større fokus på munnlege framføringar. Plakater i en fei er ein metode som kan tilpassast med framføring for både få elevar eller heile klassen. Slik kan ein på enkelt vis gje elevane trening i å forklare eit naturfagleg emne med eigne ord med utgangspunkt i ein plakat.
Døme på plakatar laga i klassen:
Else Brynestad Erdal
lærar ved Olden Skule
STRYN
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar