Dere nevner for eksempel Finn en guru, Case, Forbudt!, Spisebrikke, Paneldebatt, Å lage en ræpp, Plakater i en fei, Memory, Påstander, Pictionary, og mange flere. Så hvordan gikk det?
Hvis du har lyst til å dele noen av dine erfaringer, er du hjertelig velkommen. Poenget er ikke at det du gjorde ble perfekt eller "verdens beste time". Det kan uansett være inspirerende å lese noen linjer om hva som skjedde i en annen lærers klasserom. Kanskje blir terskelen lavere for å teste ut noe selv? Sammen kan vi inspirere hverandre, tror vi!
Det er ikke mye som skal til. Skriv to-tre setninger om hva som skjedde, og legg gjerne ved et bilde. Ikke nødvendigvis av ansikter på elever, for da kreves det tillatelser osv, men gjerne av lapper, oppgaveark, elevprodukter eller noe annet. Send på melding til Engasjerende naturfag-siden på facebook, eller bruk epost-adressen som er oppgitt under en av fanene øverst på bloggen. Så legger vi det ut på facebook-siden, eventuelt via bloggen.
Her er noen enkle bilder som vi har tatt selv. Vi synes de uansett tar oss nærmere det som skjer i praksis, og derfor kan utfylle våre beskrivelser av pedagogiske grep her på bloggen på en god måte:
En spisebrikke om elektrolyse, galvanisk element og stråling |
Da en klasse laget "plakater i en fei" av fordøyelsen. |
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar