Blogglistenhits

søndag 26. mai 2019

Vi husker eleven som ... var kjempestolt av seg selv!

Dette var en elev fra påbyggings-klassen. Hun kom strålende til læreren etter en time, og fortalte:  "Jeg har aldri likt naturfag før, og jeg har bestandig følt at jeg ikke skjønte noe - og at det var så vanskelig. Men nå synes jeg det er helt ok, og jeg merker at jeg får det til - det er bare så utrolig kult. Jeg LIKER plutselig naturfag, liksom!"



"Plutselig er liksom ikke naturfag så vanskelig som jeg trodde!"  (Foto: Rebekka Helland)


På lærerens spørsmål om hva hun trodde hadde skjedd, hadde hun også noen tanker om dette: "Jeg liker det veldig godt når vi gjør mange småting. At ikke læreren snakker hele timen, men at vi gjør ulike oppgaveaktige greier og må snakke sammen eller forklare hverandre noe. Jeg liker variasjonen, merker jeg. Og det er helt ok med litt foredrag også, da. Men jeg føler at jeg stadig får testet hva jeg forstår med disse småoppgavene. Plutselig er liksom ikke naturfag så vanskelig som jeg trodde. Og siden dette har vart i to-tre måneder nå, begynner jeg virkelig å få trua på at dette skal jeg klare!"

Læreren husker denne eleven som en moden, positiv og tydelig jente, som var hoppende glad og stolt over 4'eren hun til slutt fikk i standpunktkarakter!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar