Blogglistenhits

onsdag 3. juni 2020

Elevene får bruke sine egne pandemi-erfaringer i to nye arbeidsmåter!

Det er alltid interessant å dra inn elevenes egne erfaringer i naturfag. Det at elevene nettopp har erfart noe så spesielt som en pågående pandemi, har inspirert oss til å lage to nye arbeidsmåter hvor vi tar utgangspunkt i nettopp dette. Begge har nylig vært publisert her på bloggen, men har du fått dem med deg?



Korona-krisen - bra for noe?


Se beskrivelse HER.

 I Singapore var luftkvaliteten synlig bedre under corona-nedstengningen i vår. Bildet er hentet fra Creative Commons (https://live.staticflickr.com/65535/49701562997_da18daf6b5_b.jpg?fbclid=IwAR2DOACMNV1rP7cyra2Bs-d0AfaL9Kxd7IYLHzuCTT9znOLycRnRgNMDZCg)



Korona og nye hverdagserfaringer - i et bærekraftig perspektiv


Se beskrivelse HER.

 Å ta med egne erfaringer inn i faglige tema bidrar også til dybdelæring, ved at elevene må tenke selv, kombinere erfaringer, reflektere, se sammenhenger med bærekraftig utvikling, bruke sine egne ord og så videre. 
Illustrasjonfoto frahttp://www.ttischool.com/blog/wp-content/uploads/2017/10/girl-with-question-mark.jpg



Lykke til!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar