Hvordan få elevene til å organisere kunnskap?
Her på Engasjerende naturfag-bloggen har vi vist flere eksempler på arbeidsmåter eller pedagogiske grep som gjør at elevene må organisere kunnskapen eller forståelsen sin på en ny måte.
Prøv for eksempel:
- Spisebrikke, se lenke her. A3-ark og en lamineringsmaskin er det som trengs!
- Test deg selv - sett utsagn i riktig rekkefølge, se lenke her. La elevene teste seg selv på sentralt innhold etter et lærerforedrag.
- Å legge et puslespill, se lenke her. Morsomt med fargede lapper som man kan ta i og flytte på!
(Foto: Anette Skaugen Guldager) |
- Å lete etter sammenhengen, se lenke her. Bare for å teste seg selv - trengs ikke å vises til andre!
Dette er det andre "strategi-innlegget" i vår "Tolv strategier..."-serie, som vi startet opp her.
Kom gjerne med tilbakemeldinger om du tester ut noe av dette.
Kom gjerne med tilbakemeldinger om du tester ut noe av dette.
Uansett - lykke til!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar