Dette er det tiende "strategi-innlegget" i vår "Tolv strategier..."-serie, som vi startet opp her.
Hvordan få elevene til å bruke kunnskap til å lage et produkt?
Her på bloggen har vi vist mange eksempler på arbeidsmåter eller pedagogiske grep, som gjør at elevene får sjekke sin forståelse.
Det finnes massevis av muligheter, men prøv for eksempel:
- Spisebrikke, se lenke her. Her kan elevene slå seg løs. Rammene for innholdet er gitt, men det er den enkelte eleven som bestemmer hvordan de vil organisere stoffet på spisebrikken sin.
- Kreative produkter, se lenke her. Vi har sett elever lage de mest oppfinnsommer kreative produkter, hvor de får bruke fantasien, men hvor det er fagkunnskapen som må ligge i bånn.
- Puslespill av reaksjonslikninger, se lenke her. "Å lage et produkt" er kanskje å dra dette litt langt, men her kan elevene pusle sammen noen fine reaksjonsligninger, og de kan gjerne ta bilde av dem etterpå.
Lykke til!
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar